Kadra

8 października 2014 przez Kategoria: Główne

 

KADRA ŻŁOBKA WYSEPKA 1:


KATARZYNA SWOJAK – psycholog, dyrektor żłobka

Ukończyłam psychologię na Uniwersytecie Wrocławskim a także studia podyplomowe: Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dzieci i Młodzieży. Prowadzeniem punktów opieki nad dziećmi zajmuję się od ponad 5 lat.

Jako pierwszy powstał Klub Malucha WYSEPKA, który później został przekształcony w Żłobek Niepubliczny WYSEPKA1. W tym samym czasie zaczęła funkcjonować nasza druga placówka – Żłobek Niepubliczny WYSEPKA2. Od kwietnia 2014 roku kształcimy dzieci na poziomie edukacji przedszkolnej, co jest oczywistą kontynuacją naszej żłobkowej misji.

Uważam, że pierwsze trzy lata życia dziecka to okres najbardziej intensywnego rozwoju psychomotorycznego, ale również wykształcania się przeróżnych nawyków związanych między innymi z odżywianiem, mową, zasypianiem. To dlatego w naszych żłobkach zwracamy uwagę przede wszystkim na podstawy.

Zamiast języka angielskiego najpierw staramy się wykształcić w dzieciach prawidłowe nawyki związane z językiem polskim. Współpracujemy z logopedą, ćwiczymy gimnastykę buzi i języka, powtarzamy słowa i rozbudowujemy zasób słownictwa o coraz to nowe elementy najbliższego otoczenia dzieci. Prowadzimy bardzo dużo zajęć ruchowych i muzyczno-rytmicznych, aby wzmacniać koordynację i uwrażliwiać na dźwięki. Za bardzo ważne uważam również prawidłowe żywienie dzieci, dlatego współpracujemy ze specjalistami w tej dziedzinie – firmą „Jak Jeść”, która przygotowuje nam bogate, pełnowartościowe i ekologiczne menu.

W roku 2013, opierając się na pięcioletnim doświadczeniu WYSEPKI, stworzyłam program rozwoju i edukacji dzieci w żłobku: „Wysepkowe przygody”, w którym zawarłam nie tylko propozycje zabaw i zajęć dla dzieci, ale również uporządkowałam procedury i sposoby postępowania, aby żłobek działał w pełnej harmonii z potrzebami i oczekiwaniami naszych małych podopiecznych.


EWA DROBIŃSKA – psycholog, zastępca dyrektora żłobka

Studia psychologiczne ukończyłam w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej we Wrocławiu. Szczególnie interesują mnie dziedziny psychologii takie jak zarządzanie zasobami ludzkimi, mediacje i negocjacje oraz zagadnienia związane z marketingiem i reklamą.

W naszych placówkach zajmuję się przede wszystkim naszym wspaniałym Personelem a także dbam o odpowiednią jakość wyposażenia oraz jego dostosowanie do wymogów określonych przepisami, jak i walory estetyczne.

Praca z dziećmi i możliwość obserwacji ich rozwoju daje mi poczucie spełnienia zawodowego w wielu obszarach związanych z moim wykształceniem. Widząc uśmiechy na twarzach naszych małych podróżników mam pewność, że dajemy im możliwość zrównoważonego rozwoju nie tylko w sensie zdobywania wiedzy, ale również umiejętności społecznych, siły i odwagi, aby w pełni gotowe mogły pójść w dalszą podróż – do szkoły.


DIANA PASZKOWSKA – pedagog specjalny, opiekunka w grupie najstarszej

Dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia z pedagogiki specjalnej uzyskałam na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Specjalizuję się w oligofrenopedagogice oraz pedagogice wczesnoszkolnej.

Aktualnie jestem w trakcie studiów pedagogicznych drugiego stopnia na Uniwersytecie Wrocławskim, specjalność: poradnictwo i pomoc psychopedagogiczna. Swoją przyszłość wiążę z pracą z dziećmi.

Jestem osobą komunikatywną, troskliwą, otwartą na potrzeby maluchów, dzięki czemu łatwo nawiązuję z nimi kontakt. Praca z dziećmi jest dla mnie powołaniem, pasją i ogromną przyjemnością.


AGNIESZKA JURCZYK – opiekunka w grupie najstarszej

Jestem Studentką pedagogiki wspierającej z profilaktyką niedostosowania społecznego. Swoje doświadczenie zdobyłam między innymi: jako niania, animatorka w salach zabaw czy świetlicach środowiskowych.

Jestem osobą komunikatywną, uśmiechniętą, odpowiedzialną i troskliwą. Praca z dziećmi daje mi dużo przyjemności. Osiągnięcia maluchów sprawiają mi ogromną satysfakcję. W sytuacjach trudnych zachowuję spokój i opanowanie.

W wolnym czasie zajmuję się szkoleniami wolontariuszy w Szlachetnej Paczce. A moim hobby jest pianino do którego uwielbiam przysiąść i zatracić się w muzyce klasycznej.


MAGDALENA KRAŚ – opiekunka w grupie najstarszej

Jestem osobą kreatywną, cierpliwą, opiekuńczą  i  lubiącą kontakt z dziećmi. Od czasu ukończenia liceum wiedziałam, że chcę wykonywać właśnie taką pracę – być blisko dzieci i patrzeć jak się rozwijają. Doświadczenie zdobyłam zajmując  się dziećmi w mojej rodzinie oraz jako opiekunka w żłobku.  Dzieci uczą mnie jak patrzeć na życie z innej perspektywy.

Studia licencjackie ukończyłam na kierunku Informacja Naukowa i Bibliotekoznawstwo na Uniwersytecie Wrocławskim. Po tym kierunku zaczęłam interesować się biblioterapią wśród dzieci, którą obecnie wykorzystuję w swojej pracy. Studia magisterskie kontynuuję  na kierunku Pedagogika o specjalności opiekuńczo wychowawczej. Swoją przyszłość zawodową wiążę właśnie z dziećmi. Praca ta jest tym, co chcę robić w życiu, sprawia mi dużo radości i satysfakcji oraz daje poczucie spełnienia zawodowego.

Moją pasją są książki które pomagają się zrelaksować i przenieść w inny świat. W wolnych chwilach tworzę również własną biżuterię.


JOANNA BROŻYNA – pedagog, opiekunka w grupie średniej

Jestem osobą komunikatywną, wesołą, zdyscyplinowaną, sumienną lubiącą kontakt z dziećmi. Po urodzeniu się mojego siostrzeńca i spędzeniu z nim pierwszych czterech lat życia ucząc Go, bawiąc się z Nim, czytając książki, patrząc jak rośnie i się zmienia postanowiłam, że właśnie tym chcę się zajmować w życiu- chcę być blisko dzieci w ich pierwszych latach życia. Pomagać, wspierać, słuchać, rozmawiać i  śmiać się razem z nimi.

Ukończyłam studia pedagogiczne o specjalności Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne z opieką nad dzieckiem. Po ukończeniu studiów licencjackich będę chciała kontynuować naukę i pójść na studia magisterskie. Swoją przyszłość zawodową wiąże z pracą z dziećmi. Lubię uczyć dzieci i patrzeć jak tę zdobytą wiedzę przekazaną przeze mnie potrafią wykorzystywać na co dzień. Lubię gdy jest głośno i wesoło, wtedy wiem, że dzieci są szczęśliwe i daje im się to czego pragną – radość.


SYLWIA PIEKARCZYK – pedagog, opiekunka w grupie średniej

Jestem absolwentką pedagogiki opiekuńczej z terapią na Uniwersytecie Wrocławskim. Obecnie kontynuuję studia II stopnia na specjalności terapia pedagogiczna. Jestem osobą konsekwentną, kreatywną, cierpliwą i komunikatywną.

Swoją przygodę z pracą z dziećmi rozpoczęłam jeszcze w liceum jako animatorka zabaw dziecięcych w Parku Rozrywki, dzięki czemu zrozumiałam, że sprawia mi ona wielką satysfakcję i jest moją pasją. Podczas studiów wzbogaciłam swoje doświadczenie zawodowe w wielu placówkach opiekuńczo-wychowawczych, gdzie miałam styczność z dziećmi, np. w świetlicach (środowiskowych, szkolnych), w Domu Dziecka jak i z młodzieżą szkolną.

Praca z dziećmi daje mi szansę obserwacji ich rozwoju w różnych obszarach i na różnych jego etapach. Cieszę się, że mam możliwość pomagać dzieciom w zdobywaniu coraz większej samodzielności i  nawiązywaniu kontaktów z rówieśnikami.


MAGDALENA CICHOŃ – opiekunka w grupie średniej

Obecnie jestem studentką trzeciego roku Pedagogiki na specjalności Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne z Opieką nad Dzieckiem w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Wcześniej Pracowałam w przedszkolu, gdzie upewniłam się, że jest to zajęcie dające mi wiele radości i satysfakcji.

Praca z dziećmi jest tym, co chcę robić w życiu. Poświęcam się temu w całości a nagrodą za moją pracę jest uśmiech dziecka. Jestem osobą ciepła i wrażliwą. Opieka nad dziećmi, zwłaszcza tymi najmłodszymi sprawia mi niesamowicie dużo radości a to, że uczestniczę w ich rozwoju to dla mnie powód do dumy. Moje zainteresowania to taniec, dobra książka oraz wędrówki po Tatrach 🙂


LUDMIŁA SIKORSKA – opiekunka w grupie najmłodszej

Jestem studentką filologii angielskiej na Uniwersytecie Wrocławskim. Ukończyłam kurs opiekuna w żłobku lub klubie dziecięcym. Zdobywanie doświadczenia w pracy z dziećmi rozpoczęłam już w liceum a teraz sama jestem mamą małego Piotrusia i wiem ile trudu, czasu i miłości trzeba włożyć w wychowanie młodego człowieka.

Jestem cierpliwą, opanowaną i troskliwą osobą. Staram się aby dzieci czuły się bezpiecznie i czerpały jak najwięcej korzyści z zabawy i nauki w naszym żłobku.


ADRIANNA NIEDZIELSKA – opiekunka w grupie najmłodszej

Ukończyłam Technikum Weterynaryjne, jednak odkąd pamiętam powierzano mi opiekę nad młodszym bratem oraz kuzynostwem. Pracowałam również jako niania, zarówno dla dzieci w wieku przedszkolnym, jaki i tych nieco starszych. Jestem pewna, ze moja przyszłość pragnę związać właśnie z praca z dziećmi, dlatego też uczęszczam do Studium o profilu Opiekunka dziecięca.

Jestem osoba pełna pozytywnej energii i zapału do pracy, a empatia oraz cierpliwość pozwalają mi zrozumieć potrzeby dzieci. Wiem, jak ważne jest indywidualne podejście do każdego z podopiecznych i poświęcenie mu całej uwagi. Opieka nad dziećmi pozwala mi przenieść się z szarej rzeczywistości w świat pełen marzeń i radości, a uśmiech w oczach dziecka jest tym, co sprawia mi największą satysfakcję.


BARBARA ŁUSZCZEK – położna, opiekunka w grupie najmłodszej

Licencjat położnictwa ukończyłam w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Kaliszu. Od wczesnych lat miałam bardzo dobry kontakt z dziećmi. Opieka nad Maluszkami to dla mnie prawdziwa pasja i radość. Jestem osobą cierpliwą, opiekuńczą, otwartą na potrzeby innych ludzi oraz łatwo nawiązującą kontakt z nimi.

Doświadczenie w pracy z dziećmi nabyłam w żłobku Niepublicznym WYSEPKA 1, gdzie pracuję już ponad cztery i pół roku. Pracowałam także na oddziale neonatologii w Akademickim Szpitalu Klinicznym we Wrocławiu. Zdobycie rzetelnej wiedzy teoretycznej na studiach i praktycznej głównie w pracy, pozwala mi na czuwanie nad zdrowiem i prawidłowym rozwojem naszych Maluszków. Sama jestem mamą i wiem ile trzeba poświęcić dziecku miłości, uwagi i opieki żeby było szczęśliwe :).


BARBARA WYSOCKA – logopeda

Ukończyłam studia magisterskie z pedagogiki (specjalizacja: pedagogika opiekuńcza z terapią pedagogiczną) na Uniwersytecie Wrocławskim, a także studia podyplomowe w zakresie logopedii w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Praktyki odbyłam w poradniach, szpitalach dziecięcych, ośrodkach wczesnej interwencji, a także placówkach edukacyjnych  dla dzieci.

Posiadam kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć dla dzieci w żłobkach, przedszkolach oraz świetlicy socjoterapeutycznej. Swoje zajęcia zawsze dostosowuję do wieku i indywidualnych potrzeb dziecka, staram się, aby były urozmaicone i nie zniechęcały dziecka do pracy. Bardzo dużą uwagę przywiązuję do nawiązania dobrych relacji z rodzicami i personelem placówki, bo tylko nasza wspólna praca z dzieckiem pozwoli mu osiągnąć sukces w terapii. W pracy zwracam szczególną uwagę na profilaktykę wad wymowy oraz edukację rodziców w myśl zasady, że łatwiej zapobiegać niż leczyć. Obecnie prowadzę grupowe zajęcia profilaktyczne, logorytmikę, terapię indywidualną dzieci oraz konsultacje dla rodziców i pracowników w placówkach na terenie Wrocławia.


MAGDALENA ŚLĘZAK – instruktor zajęć rytmicznych

Jestem absolwentką Muzykoterapii wrocławskiej Akademii Muzycznej. Moją życiową pasją jest wywoływanie uśmiechu na dziecięcych buziach. Za sprawą nowych doświadczeń muzycznych i zabawy dźwiękiem, pomagam dzieciom odkryć drzemiący w nich potencjał.

Wiedza i umiejętności zdobyte podczas studiów oraz nauki w Państwowej Szkole Muzycznej i Studium Aktorskim wraz z bogatym doświadczeniem zawodowym pozwalają mi na konstruowanie różnorodnych zajęć, dających dzieciom możliwość spontanicznych reakcji, swobodnego podróżowania w świat muzyki, odkrywania własnych talentów i pogłębiania muzycznej wrażliwości. Poprzez zabawę dzieci rozwijają muzykalność, poczucie rytmu, kształtują słuch, zdolności głosowe, a tym samym wzbogacają swoją wyobraźnię i kreatywność – wszystkie te umiejętności stanowią podstawy skutecznej i łatwej nauki w przyszłości.

Prowadzone przeze mnie zajęcia łączą w sobie elementy zajęć tanecznych, ruchowych oraz muzykoterapii; inspirowane są licznymi metodami i programami pedagogicznymi (m in. Metoda Ruchu Rozwijającego, Metoda Aktywnego Słuchania Muzyki, Metoda Wychowania Muzycznego C. Orffa, Pedagogika Zabawy).