Plan dnia i roczny rozkład zajęć dla poszczególnych grup:
WISIENKI – GRUPA MALUSZKÓW
Ramowy rozkład dnia:
6.45-8.15 | Grupa łączona- zabawy swobodne |
8.15-9.00 | Śniadanie oraz toaleta |
9.00-10.30 | Zajęcia/wyjście na plac zabaw |
10.30-11.00 | Zupa oraz toaleta |
11.00-13.15 | Drzemka |
13.15-14.00 | II danie oraz toaleta |
14.00-15.00 | Zajęcia/zabawy swobodne |
15.00-15.30 | Podwieczorek oraz toaleta |
15.30-17.30 | Grupa łączona- zabawy swobodne |
PODSTAWOWE OBSZARY PRACY W TRAKCIE CAŁEGO ROKU:
1. Rozwój społeczny – nawiązywanie kontaktu werbalnego i pozawerbalnego, nauka rozwiązywania konfliktów, kształtowanie życzliwych postaw wobec innych.
2. Kształtowanie czynności samoobsługowych oraz utrwalanie nawyków higienicznych – nauka odpowiedniego zachowania podczas posiłków, nauka oraz utrwalanie samodzielnego spożywania posiłków, zachęcanie do sygnalizowania potrzeb, utrwalanie nawyku mycia rąk.
3. Rozwijanie sprawności fizycznej – zajęcia rozwojowe i ruchowe – nauka lub utrwalanie umiejętności pełzania, raczkowania, siadania, chodzenia.
4. Odkrywanie i rozwijanie muzycznych zdolności dziecka – zabawy z instrumentami, zabawy ruchowe przy muzyce, słuchanie muzyki klasycznej, „Gordonki”.
5. Rozwijanie wyobraźni oraz kształtowanie osobowości poprzez obcowanie z książką – głośne czytanie bajek, wspólne oglądanie ilustracji.
JAGÓDKI – GRUPA ŚREDNIAKÓW
Ramowy rozkład dnia:
6.45-8.45 | Grupa łączona- zabawy swobodne |
8.45-9.30 | Śniadanie oraz toaleta |
9.30-11.15 | Zajęcia/wyjście na plac zabaw |
11.15-12.00 | Zupa oraz toaleta |
12.00-13.45 | Drzemka |
13.45-14.25 | II danie oraz toaleta |
14.25-15.30 | Zajęcia/zabawy swobodne |
15.30-16.00 | Podwieczorek oraz toaleta |
16.00-17.30 | Grupa łączona- zabawy swobodne |
PODSTAWOWE OBSZARY PRACY W TRAKCIE CAŁEGO ROKU:
1. Rozwój społeczny – rozwój umiejętności zabawy w grupie, praca nad rozwiązywaniem konfliktów, kształtowanie pierwszych świadomych kontaktów koleżeńskich
2. Kształtowanie czynności samoobsługowych oraz utrwalanie nawyków higienicznych – utrwalanie odpowiedniego zachowania podczas posiłków, utrwalanie samodzielnego spożywania posiłków, komunikowania potrzeb związanych z jedzeniem i piciem, zachęcanie do sygnalizowania potrzeb fizjologicznych, utrwalanie nawyku mycia rąk oraz wprowadzenie do nauki o higienie.
3. Rozwijanie sprawności fizycznej – zajęcia rozwojowe i ruchowe – utrwalanie umiejętności chodzenia, ćwiczenie równowagi i sprawności w poruszaniu się, rozwijanie motoryki małej – ćwiczenie koordynacji ręka-oko poprzez zajęcia i prace plastyczne, zajęcia rozwijające świadomość ciała – joga i Weronika Sherborne.
4. Odkrywanie i rozwijanie muzycznych zdolności dziecka – zabawy z instrumentami, zabawy ruchowe przy muzyce, słuchanie muzyki klasycznej, zajęcia rytmiczne.
5. Rozwijanie wyobraźni oraz kształtowanie osobowości poprzez obcowanie z książką – głośne czytanie bajek, wspólne oglądanie ilustracji, układanie pierwszych historyjek obrazkowych.
6. Edukacja – zajęcia z użyciem plansz edukacyjnych, rekwizytów, oparte na tematyce z otaczającego dzieci świata.
ANANASKI – GRUPA STARSZAKÓW
Ramowy rozkład dnia:
6.45-9.15 | Grupa łączona- zabawy swobodne |
9.15-10.00 | Śniadanie oraz toaleta |
10.00-11.30 | Zajęcia/wyjście na plac zabaw |
11.30-12.15 | Zupa oraz toaleta |
12.15-14.00 | Drzemka |
14.00-14.45 | II danie oraz toaleta |
14.45-16.15 | Zajęcia/zabawy swobodne |
16.15-16.45 | Podwieczorek oraz toaleta |
16.45-17.30 | Grupa łączona- zabawy swobodne |
PODSTAWOWE OBSZARY PRACY W TRAKCIE CAŁEGO ROKU – przygotowanie do przedszkola:
1. Rozwój społeczny – praca i zabawa w grupie, przestrzeganie zasad ustalonych w grupie, współpraca i samokontrola oraz kształtowanie praktycznych umiejętności np. chodzenie w parach.
2. Kształtowanie czynności samoobsługowych oraz utrwalanie nawyków higienicznych – utrwalanie samodzielnego, estetycznego jedzenia, jasne i adekwatne sygnalizowanie potrzeb związanych z jedzeniem i piciem, nauka korzystania z toalety, nauka samodzielności w ubieraniu się, myciu rąk i innych podstawowych czynnościach.
3. Rozwijanie sprawności fizycznej – zajęcia rozwojowe i ruchowe – zajęcia sportowe, grupowe i drużynowe, zabawy z chustą klanzy, tworzenie prac plastyczno-technicznych, ćwiczenie pracy ręki.
4. Odkrywanie i rozwijanie muzycznych zdolności dziecka – zabawy z instrumentami, zabawy ruchowe przy muzyce, słuchanie muzyki klasycznej, zajęcia rytmiczne, wspólne śpiewanie piosenek
5. Rozwijanie wyobraźni oraz kształtowanie osobowości poprzez obcowanie z książką – głośne czytanie bajek, wspólne oglądanie ilustracji, układanie historyjek obrazkowych.
6. Edukacja – zajęcia z użyciem plansz edukacyjnych, rekwizytów, wierszyków, piosenek i innych formach edukacyjnych, oparte na tematyce z otaczającego dzieci świata.
Poza programem podstawowym w naszym Żłobku dzieci biorą udział w zajęciach dodatkowych. Ich oferta może się różnić w poszczególnych latach. Zajęcia dodatkowe prowadzone u nas to między innymi:
1. zajęcia logopedyczne w małych grupach
2. konsultacje logopedyczne dla Rodziców
3. zajęcia metodą Sensoplastyki ®
4. zajęcia metodą Weroniki Sherborne
5. zajęcia z językiem angielskim
6. Zumba
7. Rytmika
8. Oraz teatrzyki objazdowe, eventy, imprezy
Dodaj komentarz